Migréna – Strava ako liečiteľ

22.10.2019 Bc. Ivana Drabiščáková Zdravie, Strava

Pociťujete jednostrannú bolesť hlavý? Pri pohybe sa bolesť zhoršuje? Bolesť je silná až stredná, ktorá sa opakuje viackrát do mesiaca? Vraciate? Citlivosť na svetlo a zvuk? Je vysoko pravdepodobné, že môžete trpieť práve migrénou.

Príčiny

  • nekvalitná strava

  • starosti, trápenie

  • nízky krvný tlak

  • hormóny – ženy trpia častejšie migrénou ako muži

  • alkohol

Čo pomáha pri migréne ?

  • 1. Magnézium (horčík)

    Ľudia s migrénou často trpia nedostatkom magnézia. Prečo práve horčík? Horčík má dôležitú úlohu pri riadení napätia v krvných cievach a cievach vedúcich do mozgu. V mnohých štúdiách sa magnézium prejavilo ako účinná pomoc pri liečbe migrény. Stále je otázne v akej úprave a v akom dávkovaní sa má používať. Magnézium nie je prvá pomoc. Mal by sa užívať dlhodobo. Ak užívate magnézium vyvarujte sa potravinám ako sú : alkohol, sladené nápoje , limonády, kola, káva, veľa živočíšnych tukov. Prečo? Sú ničiteľmi magnézia.

  • 2. Vitamín B2 (riboflavín)

    Pre náš mozog potrebujeme stály prísun energie –vitamín B2. Ako prevencia proti migréne. Potraviny bohaté na vitamín B2 sú: zelená listová zelenina, brokolica, ružičkový kel, mandle, huby, sója, jogurt, vajcia....

  • 3. Zelený čaj

    Pri začínajúcej migréne si uvarte veľký pohár zeleného čaju a dajte doň 2 klinčeky, kúsok škorice a citrónovú šťavu. Zelený čaj sa už od dávna používal ako liek proti migréne.

  • 4. Pravidelné stravovanie
  • 5. Dostatočné množstvo zeleniny v jedálničku
  • 6. Omega 3 mastné kyseliny

Načo si dávať pozor ?

  • vyhýbať sa rýchlym sacharidom (biely chlieb, cestoviny, sladkosti, koláče)

  • polotovary

  • alkohol

  • stres

  • spánok

  • kofeín – príliš veľa kofeínu môže byť spúšťačom migrény

Kontakt Zdravý Východ

Máte nejakú otázku? Napíšte nám