Črevá a ich nepriatelia

12.11.2019 Bc. Ivana Drabiščáková Zdravie, Strava

Prejedanie sa, polotovary, nadmerná konzumácia mliečnych produktov, alkohol, stravovanie v strese, veľké množstvo cukru v strave. Práve to môže byť spúšťačom mnohých črevných problémov. V súčasnosti je stále viac ľudí, ktorých trápia nepokojné čreva.

Náš najväčší vnútorný organ je práve črevo. Preto je veľmi dôležité, aby pracoval správne.

Prejedanie sa , časté jedenie

Črevo trpí, pretože nestíha tak rýchlo spracovať veľké porcie. Zhoršuje sa trávenie, spomaľuje sa metabolizmus, vzniká nadváha, problém s vyprázdňovaním, črevné problémy. Odstúp od jedál by mál byť 3 – 4 hodinový. Ďalšie jedlo by sme si mali dať vtedy, keď už pociťujeme hlad. Ak sa hlad po 3-4 hodinách nedostavím, mali by sme znížiť porcie.

Stravovanie v rýchlosti alebo v strese

Jesť príliš rýchlo, tiež nie je najlepšie. Práve naopak. Pri príliš rýchlom jedení sa žalúdok unaví. Veľké kusy jedla nestíha stráviť. Nestrávené zvyšky jedla v tele hnijú a vytvárajú škodlivé jedy. Na jedlo si treba vždy nájsť dostatok času.

Cukor

Vo veľkom množstve cukor škodí. Mali by sme ho užívať s mierou. Ak je možnosť, najlepšie sa mu vyvarovať . Obmedziť by sme mali rafinovaný cukor, a cukrovinky z neho, ale aj sladené nápoje. Nepreháňať to samozrejme ani s ovocným cukrom ako napríklad : príliš veľa ovocia v jedálničku.

Nadmerná konzumácia mliečnych produktov

S ničím by sa nemalo preháňať. Ani nadmerná konzumácia mliečnych produktov nie je najlepšia. Preto treba dávať pozor, že koľko a akých mliečnych produktov denne skonzumujeme . Vyskúšajte výrobky z iného mlieka ako je kravské. Výborné sú kozie alebo ovčie výrobky.


Chcete vedieť ako sú na tom Vaše čreva ? Aké sú pomery prospešných baktérií v čreve , percentuálne zastúpenie laktobacilov a bifidobaktérií ? Dajte si urobiť analýzu črevného mikrobiómu, ktorá Vám to prezradí.

Viac o analýze črevného mikrobiómu

Kontakt Zdravý Východ

Máte nejakú otázku? Napíšte nám